3 filme despre dilemele existențiale ale generației Millennials

miercuri, 9 aug. 2023

3 filme despre dilemele existențiale ale generației Millennials

Dilemele existențiale ale generației Millennials au primit atât de multă atenție și screen time în ultimii ani, în special post-pandemie, încât au dat naștere unui adevărat curent în cinematografie

De Roxana Dănăilă

Protagoniștii acestor filme sunt personaje adulte, trecute de 30 de ani, care, contrar propriilor așteptări, au dificultăți în a atinge stabilitatea financiară sau personală după ani buni pe piața muncii și trec printr-o perioadă de stagnare. Personajele nu știu cum arată lumea fără anxietate financiară, crize sau conflicte, trăiesc cu o senzație apăsătoare de neîmplinire profesională/personală, la care se adaugă ceva special, doar al lor – conștientizarea traumelor transgeneraționale din familiile lor. Ele vorbesc despre un tipping point la care s-a ajuns și despre reacții uneori extreme ale milenialilor față de sisteme care, în opinia unora dintre ei, nu mai funcționează. 

BEEF (r. Lee Sung Jin, 2023) 

Considerat unul dintre cele mai bune seriale pe care le-a scos Netflix în ultimii ani, BEEF (o producție A24) este o dark comedy care rezonează cu publicuri din toate culturile și straturile sociale. Lee Sung Jin, creatorul seriei, mărturisește că BEEF nu ar fi fost posibil fără succesul lui Parasite sau Everything Everywhere All at Once, care au creat un nou val de interes pentru cultura și experiența asiatică. Doi dintre cei mai faimoși actori de origine asiatică de la Hollywood, Steven Yeun și Ali Wong, sunt protagoniștii unui beef care are drept pretext un road rage în parcarea unui Home Depot din L.A. Cele 10 episoade reușesc să scoată la suprafață tristețea și singurătatea care se ascund în spatele agresivității manifestate de cei doi, în ciuda statutului economic diferit. Dacă Danny Cho (Steven Yeun) se luptă cu grijile financiare și cu presiunea de a se ridica la nivelul așteptărilor părinților săi, Amy Lau (Ali Wong) nu se poate conecta la propria familie și nu se poate bucura de succesul profesional. Seria funcționează foarte bine și ca o comedie romantică enemies to lovers. 

Emily The Criminal (r. John Patton Ford, 2022)

Emily The Criminal este un thriller extrem de satisfăcător în care protagonista (Aubrey Plaza) trece de la statutul de învățăcel cu job-uri mărunte la cel de gangster abil care își depășește profesorul. Aubrey Plaza, regina indie a umorului deadpan, este magnetică în rolul de tânără constrânsă să recurgă la activități ilegale pentru a-și plăti studiile. Lucrurile iau o turnură neașteptată când Emily descoperă că e foarte bună la ce face (folosește carduri bancare falsificate) și începe să intre în situații din ce în ce mai periculoase. Și aici apar aceleași teme producătoare de disperare cum ar fi anxietatea financiară creată de datoriile studențești, eșecul profesional și măsuri la care trebuie să recurgi pentru a rezolva situații dificile.

Ingrid Goes West (r. Matt Spicer, 2017)

Ingrid Goes West este încă un film din lista de indie must sees cu Aubrey Plaza, în care actrița joacă rolul unei stalkerițe dependente de social media care, după dispariția mamei, găsește refugiu în prietenii imaginare pe Instagram. Filmul este din 2017, când hashtag-ul #lovemylife încă mai putea avea un efect asupra ta, dar rămâne relevant având în vedere că mulți millennials continuă să hrănească platformele de social media cu un stil de viață perfect curatoriat. Aici, subiectul central sunt social media și standardele de lifestyle și frumusețe create de influenceri și modul în care ele pot afecta echilibrul emoțional al multora dintre mileniali.

 

miercuri, 9 aug. 2023

3 filme despre dilemele existențiale ale generației Millennials

Dilemele existențiale ale generației Millennials au primit atât de multă atenție și screen time în ultimii ani, în special post-pandemie, încât au dat naștere unui adevărat curent în cinematografie

De Roxana Dănăilă

Protagoniștii acestor filme sunt personaje adulte, trecute de 30 de ani, care, contrar propriilor așteptări, au dificultăți în a atinge stabilitatea financiară sau personală după ani buni pe piața muncii și trec printr-o perioadă de stagnare. Personajele nu știu cum arată lumea fără anxietate financiară, crize sau conflicte, trăiesc cu o senzație apăsătoare de neîmplinire profesională/personală, la care se adaugă ceva special, doar al lor – conștientizarea traumelor transgeneraționale din familiile lor. Ele vorbesc despre un tipping point la care s-a ajuns și despre reacții uneori extreme ale milenialilor față de sisteme care, în opinia unora dintre ei, nu mai funcționează. 

BEEF (r. Lee Sung Jin, 2023) 

Considerat unul dintre cele mai bune seriale pe care le-a scos Netflix în ultimii ani, BEEF (o producție A24) este o dark comedy care rezonează cu publicuri din toate culturile și straturile sociale. Lee Sung Jin, creatorul seriei, mărturisește că BEEF nu ar fi fost posibil fără succesul lui Parasite sau Everything Everywhere All at Once, care au creat un nou val de interes pentru cultura și experiența asiatică. Doi dintre cei mai faimoși actori de origine asiatică de la Hollywood, Steven Yeun și Ali Wong, sunt protagoniștii unui beef care are drept pretext un road rage în parcarea unui Home Depot din L.A. Cele 10 episoade reușesc să scoată la suprafață tristețea și singurătatea care se ascund în spatele agresivității manifestate de cei doi, în ciuda statutului economic diferit. Dacă Danny Cho (Steven Yeun) se luptă cu grijile financiare și cu presiunea de a se ridica la nivelul așteptărilor părinților săi, Amy Lau (Ali Wong) nu se poate conecta la propria familie și nu se poate bucura de succesul profesional. Seria funcționează foarte bine și ca o comedie romantică enemies to lovers. 

Emily The Criminal (r. John Patton Ford, 2022)

Emily The Criminal este un thriller extrem de satisfăcător în care protagonista (Aubrey Plaza) trece de la statutul de învățăcel cu job-uri mărunte la cel de gangster abil care își depășește profesorul. Aubrey Plaza, regina indie a umorului deadpan, este magnetică în rolul de tânără constrânsă să recurgă la activități ilegale pentru a-și plăti studiile. Lucrurile iau o turnură neașteptată când Emily descoperă că e foarte bună la ce face (folosește carduri bancare falsificate) și începe să intre în situații din ce în ce mai periculoase. Și aici apar aceleași teme producătoare de disperare cum ar fi anxietatea financiară creată de datoriile studențești, eșecul profesional și măsuri la care trebuie să recurgi pentru a rezolva situații dificile.

Ingrid Goes West (r. Matt Spicer, 2017)

Ingrid Goes West este încă un film din lista de indie must sees cu Aubrey Plaza, în care actrița joacă rolul unei stalkerițe dependente de social media care, după dispariția mamei, găsește refugiu în prietenii imaginare pe Instagram. Filmul este din 2017, când hashtag-ul #lovemylife încă mai putea avea un efect asupra ta, dar rămâne relevant având în vedere că mulți millennials continuă să hrănească platformele de social media cu un stil de viață perfect curatoriat. Aici, subiectul central sunt social media și standardele de lifestyle și frumusețe create de influenceri și modul în care ele pot afecta echilibrul emoțional al multora dintre mileniali.

 

Acceptă notificările

🔔

Rămâi la curent cu noutățile și ofertele glo™!

Nu

Thank you! Please check your email inbox to confirm.

Ups, notificările sunt dezactivate! Le poți activa oricând din setări.